78154

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


R. Polášek (85.71.180.241) --- 14. 9. 2010
Re: STAVBA VČELÍNA

"Co maskovat včelín jako maringotku - přidělat k něčemu na pilotech kola, oj a světla. :-) "

Není problém v lese vykonat prohlídku zblízka, maskování se hned prozradí. Když už, koupit vrak nějakého podvozku za cenu šrotu a na ní udělat včelín. Kdysi, jako kluk jsem viděl "zaparkovaný" takový včelín v lese udělaný na nějakém nízkém vozíku s dřevěnými koly opatřenými obručemi průměru takových 30 cm. Nedokázal jsem zjistit, jestli to byl nějaký podvozek určený na silnici za koně nebo nějaký podvozek určený na převážení materiálu uvnitř nějaké fabriky po asfaltu a betonu nebo dokonce nějaký podvozek jezdící po nějakých drážkách či kolejnicích. Včelín už byl v té době ve špatném stavu a jednou jsem tam přišel a zbyly tam jen hluboké koleje a pár rozbitých dřevěných věcí.
Třeba by podobné řešení bylo i dneska k věci, sehnat nějaký takový vyřazený vozík s nostností tunu, dvě tuny nebo udělat něco takového jen ze soukolí a se včelínem natrvalo zaparkovat v lese. Za suchého počasí a malou rychlostí za traktorem by s jednorázovou přepravou nemusel být problém. neutíkal by vzduch z duší, neteřely by gumy, jednoduché soukolí be bez údržby vydrželo v lese desetiletí....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 47250


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
PavelN (193.179.220.250) --- 14. 9. 2010
Re: STAVBA VČELÍNA

"Není problém v lese vykonat prohlídku zblízka, maskování se hned prozradí"
---------------
O prázdninách jsem zabrousil do jednoho autokempu, kde se evidentně nesmělo stavět, ale majitelé potřebovali nějaké stavby jako zázemí a jako chatky. Většina těchto budov nebudov měla kovový rám posazený na betonových podstavcích, aby bylo vidět pod. Po stranách byla připevněna 4 kola z osobáku, vše ohlodané zubem času - jistě z vrakoviště. Řekl bych že to byly rozpůlené zadní nápravy (takže to dokonce i brzdilo ;-) ), lehce přivařené k rámu "budov", "chatek" a "toalet". Myslím, že si nikdo nemohl dělat iluze, že to skutečně může jezdit.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 47252


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Cada Vaclav (e-mailem) --- 14. 9. 2010
Re: STAVBA VČELÍNA

...popisovaný podvozek byl zajisté zbytek pojízdné celodřevěné
drůbežárny, kterou v 60 letech používaly JZD pro chov slepic a produkci
vajec. Tehdy normy stanovovaly na jedinou slepici výběh o ploše
minimálně 25 m2 ;-)
Hezký den!
V. :-)
> "Co maskovat včelín jako maringotku - přidělat k něčemu na pilotech kola,
> oj a světla. :-) "
>
> Není problém v lese vykonat prohlídku zblízka, maskování se hned prozradí.
> Když už, koupit vrak nějakého podvozku za cenu šrotu a na ní udělat včelín.
> Kdysi, jako kluk jsem viděl "zaparkovaný" takový včelín v lese udělaný na
> nějakém nízkém vozíku s dřevěnými koly opatřenými obručemi průměru takových
> 30 cm. Nedokázal jsem zjistit, jestli to byl nějaký podvozek určený na
> silnici za koně nebo nějaký podvozek určený na převážení materiálu uvnitř
> nějaké fabriky po asfaltu a betonu nebo dokonce nějaký podvozek jezdící po
> nějakých drážkách či kolejnicích. Včelín už byl v té době ve špatném stavu
> a jednou jsem tam přišel a zbyly tam jen hluboké koleje a pár rozbitých
> dřevěných věcí.
> Třeba by podobné řešení bylo i dneska k věci, sehnat nějaký takový vyřazený
> vozík s nostností tunu, dvě tuny nebo udělat něco takového jen ze soukolí a
> se včelínem natrvalo zaparkovat v lese. Za suchého počasí a malou rychlostí
> za traktorem by s jednorázovou přepravou nemusel být problém. neutíkal by
> vzduch z duší, neteřely by gumy, jednoduché soukolí be bez údržby vydrželo
> v lese desetiletí....
>


--

---------------------------------------------------------------------
Doc. Ing. Václav Čada, CSc.
http://www.kma.zcu.cz/vcada
katedra matematiky, oddělení geomatiky
Zapadoceska univerzita E-mail:cada/=/kma.zcu.cz
Univerzitni 22 Tel: +420-377632678
306 14 Plzeň Fax: +420-377632602
---------------------------------------------------------------------

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 47254


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
R. Polášek (85.71.180.241) --- 14. 9. 2010
Re: STAVBA VČELÍNA

"..popisovaný podvozek byl zajisté zbytek pojízdné celodřevěné
drůbežárny, kterou v 60 letech používaly JZD pro chov slepic a produkci
vajec. Tehdy normy stanovovaly na jedinou slepici výběh o ploše
minimálně 25 m2 ;-)"

To klidně mohlo být, bylo to někdy v letech 1975 - 80. Matně si vzpomínám, že někdy o 10 let později jsem nakočoval k staré bažantnici a tam jsem v lese viděl podobný starý vůz, ale upravený jako zásobárna zrní a s násypem.
Jestli si dobře pamatuji z budovatelské literatury, ty pojízdné drůbežárny byly určeny pro zužitkování vydroleného zrní na poli, mělo se s nimi se slepicemi kočovat po sklizených polích podobně jako se kočuje se včelami za snůškou !!!?? V reálu jsem to ale neviděl.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 47258


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu